A szeretet és az élet forrása

Válogatás a Beinsa Douno tanításaiból 

 

„Sok rejtett igazság is van a leckékben, melyeket a jövő Kultúrája számára rejtettem el…”

 

Az alábbi gyűjtemény a jeles lelki tanító, Beinsa Douno előadásaiból válogat. Beinsa Douno, világi nevén Peter Deunov Bulgáriában élt (1864. július 11. – 1944. december 27.), s valóságos lelki reneszánszt hozott környezetének. Szavaiból nemzedékek merítettek ösztönzést az isteni tanítás alkalmazásával kapcsolatban. Tanításai során tömérdek témakört érintett, és kitüntetett figyelmet szentelt egy bizonyos témának: a nők szerepének. Meggyőződése szerint a nőkre különös feladat, valóságos misszió vár az Új Kultúra meghonosításában a Földön. Kizárólag nők számára is tartott előadásokat, segítve küldetésük beteljesedését, szolgálva ezzel az emberiség javát.

Hadd idézzük az ő szavait: „Én nem általában az erkölcsről beszélek, hanem a magasztos Szeretetről. A szeretet egészségesebbé tesz, megvilágosítja az elméd, kitárja a szíved, lendületet ad a szellemednek. Politikai és nemzeti hovatartozásodtól függetlenül alkalmazd ezt a tanítást, ez egyetemes. Ez a tanítás béke és nyugalom a szívednek, világosság az elmének, megújulás a léleknek, a szellem számára pedig új erőt nyújt.”

 

 

Hogy világos fogalmat alkothassunk a nőről, ne egyedi emberként, hanem a maga teljességében létező esszenciaként tekintsük. A természetben jelen lévő feminin princípium ereje hatalmas. Ha az életet megfosztanánk a női princípiumtól, az azonnali halállal fenyegetne. A női elv az élet teremtésének első pillanatától fogva jelen van. Ne válasszuk el a nőt az élettől, vagyis a szeretetet az élettől. A nő a szeretet szimbóluma. Az emberi lét torzulásával a nőiség is torzul. A nő fogalma alatt értsük azt az emberi lényt, aki képes megszülni a legnagyobb szépséget, akiből a legnagyobb erő fakad, s akitől mérhetetlen bölcsesség származik.

 

 

A nő legfőbb jellemvonása az együttérzés. Ha egy asszony érzéketlen az emberek szenvedése iránt, akkor nem nő. A modern nő elhanyagolja legértékesebb tulajdonságát, és arra törekszik, hogy férfivé váljon. Ha mondanivalója van, először gondolja át, s csak utána szólaljon meg! Általánosságban mind a nőktől, mind a férfiaktól elvárható a megfontoltság és a figyelmesség.

 

 

A nő a Jóisten utolsó műve. Minden egymást követő teremtmény magasabb rendű az előzőeknél. Az Úr először megteremtette a növényeket, majd az állatokat, s végül az embert, így hát az ember magasabb rendű a növényeknél és az állatoknál. Hasonlóképp, Éva magasabb rendű a férfinél – Ádámnál. Isten Ádámba élő lelket lehelt, Évába pedig értelmet. Helytelen volna azt állítani, hogy az asszony pusztán nőies, de nem intelligens. A nő értelmesebb a férfinél. A férfi erős, harcra kész, de kevés benne a filozófia. Néhányan úgy tartják, hogy a férfi az éles eszű, mert ő a tanult. Jegyezzétek meg: egy nagy személyiség, egy zseni nem születhet közönséges asszonytól, aki nem rendelkezik tisztánlátással! Az apja lehet közönséges ember, de az anyja minden bizonnyal intelligens és jó ítélőképességű. Az utódok inkább az anyjuktól öröklik intelligenciájukat, mintsem az apjuktól. Amikor azonban a két szülő intelligenciája összeadódik, abból valami nagyszerű dolog jön létre.

 

 

A nők még nem igazán ismerik önmagukat. Ezért a hölgyek számára elsődleges követelmény önmaguk fedezése.

 

 

A Szent Szellem jelenleg a hölgyekre hat. Ezért vallásosabbak és lelkibbek, mint a férfiak. Figyelemre méltó, hogy bárhová teszik is be a lábukat, minden fejlődni kezd – tudomány, vallás, zene – minden kedvezően alakul. A feminin az a táptalaj, mely mindent növekedésre késztet. Ha a női elv eltűnne, minden megállna – tudomány, vallás, zene és művészet – hiányozna a táptalaj. A költő addig képes írni, amíg a női princípium ott van a gondolataiban. Ha ez elvész, akkor elveszíti az élete értelmét és fölhagy a költészettel. Valamennyi ember gondolkodásában jelen van a nő – a feminin. A nő a Szeretet; ő az eszménykép.

 

 

Nyolcezer éve a férfiak és a nők eltávolodtak a saját természetüktől, s most oly messze vannak tőle, hogy az asszonyok között nincs igazi nő, és a férfiak között sincs igazi férfi. Ha össze tudnád hasonlítani napjaink férfiját az eredeti prototípussal – s ez vonatkozik a nőkre is – csak egy nevetséges karikatúrát látnál.

Minek kell jelen lennie a nőben? Az összes erénynek, emelkedett gondolatoknak és érzelmeknek. A nő a világon a legmagasztosabbnak a hordozója, annak a gyöngédségnek, ami megőrződött benne.

 

 

Napjainkban égető szükség van az Igazság Szellemének alászállására, mert ezen keresztül megy végbe az üdvözülés. Nem azt kérem tőletek, hogy ha hazamentek, szálljatok szembe a párotokkal. Semmi szükség rájuk rontani.

Lámpással kell keresnetek az igazi férfit. Addig keressétek, míg meg nem találjátok.

Olvastátok az Énekek énekét? Sokan azt mondják: „Így kell élvezni az életet!” Meg kell értenetek az élet mélységes értelmét, nemcsak emberi módon, sokkal inkább isteni módon. Miért nem tárom fel előttetek a titkokat? De hát hol vannak a férjeitek? Amikor eljöttök hozzám, azt mondom: hozzátok el a párjaitokat is! Most csak nők vagytok itt, férfiak nélkül. Hogyan létezhet egy nő férfi nélkül? A Szentírásban ez áll: „De az Úrban nincs asszony férfi nélkül, sem férfi asszony nélkül” (1Kor 11:11).

Az asszony a szerelmet akarja megtapasztalni a párjával. Azonban úgy kell lennie, hogy: te, a párod és még valaki – a Harmadik. A szeretet csupán három lény között lehetséges. Tudtátok ezt? A pároddal eljöttök hozzám, s csak ezután kezdhetjük egymást igazán szeretni. Ez az, ahogyan a Szentírások értelmezik a dolgokat. Ami a két személy közötti szeretetet illeti, azt ismerjük jól. Ne ess abba a hibába, hogy a két ember közti szeretetet keresed; kutasd a hármótok közöttit! Krisztus ezt mondja: „Ha megismertetek volna engem, megismertétek volna az én Atyámat is; és mostantól fogva ismeritek őt, és láttátok őt.” (Ján 14:7). Amikor a Szeretetről beszélek, háromra van szükség, hogy elkezdhessétek egymást szeretni.

 

 

Nő nélkül nincs Szeretet. A Szeretet az őseredeti nő megnyilvánulása. Nem az érzéki dolgokra utalunk, hanem a lényegre. Véleményem szerint az asszony az, aki megmenti a világot; ő birtokolja ennek a kulcsát – nagy hatalma van a világban.

 

 

Amikor egy fiatalember beleszeret egy ifjú hölgybe, a nőnek tudnia kell, hogy Isten az, aki őt az ifjún keresztül szereti. Amikor pedig egy ifjú hölgy esik szerelembe egy fiatalemberrel, annak is tudnia kell, hogy Isten az, aki a hölgyön keresztül szereti. Ölelj és örvendezz Istennek az embereken keresztül megnyilvánuló szeretetének! Amikor zenét hallgatsz a rádión, a zene nem a rádióból jön. Nem a rádió szerzi a zenét, csupán közvetíti azt. Váljatok az isteni szeretet csatornáivá. Minél inkább képessé válsz ennek a közvetítésére, annál inkább részesülsz az isteni áldásokban.

 

 

Az emberi lélek két nemre tagolódik – férfira és nőre. A feminin aspektus az élet s az érzelmek hordozója; a maszkulin aspektus pedig az emberi gondolkodásé, amely az Isteni Világ alapja. A lélek egy lefelé sarjadó hajtás, a nemek a két ága. Nektek, fiataloknak az a dolgotok, hogy rajtatok keresztül az isteni Szeretet nyilvánuljon meg, hamisság és flört nélkül. Tápláljatok nemes érzéseket a szívetekben!

 

 

A Szeretet külsőleg a világosságon és a tudáson keresztül fejeződik ki, belsőleg pedig a melegségen és a kedves befogadáson keresztül.

A Szeretet külső kifejezése az élet verőfényes nyara, amikor hosszúak a nappalok és rövidek az éjszakák. Ennél a fénynél az emberek tanulnak és tudásra tesznek szert. A Szeretet belső kifejezése olyan, mint az élet tele, amikor mindent hó borít. Kint tombol a vihar, fú a szél, rövidek a nappalok és hosszúak az éjszakák. Az emberek behúzódnak otthonaikba, begyújtanak a kályhába, lámpát gyújtanak, s ebben a kellemes melegben és fényben olvasásba és elmélkedésbe fognak. Mélyen magukba merülnek, mert nincs külső fény, mely megzavarná őket. Ha valaki meglátogatja őket, beinvitálják, és együtt olvasgatnak, bensőséges beszélgetésbe bocsátkoznak. 

A ma emberének a Szeretet mindkét oldalát tanulmányoznia kell: a világossággal kapcsolatos külsőt vagy férfiast, és a melegséggel kapcsolatos belsőt vagy nőiest. Ily módon érthetővé válik majd, miért léteznek ellentmondások az életben.

Aki bölcsességre vágyik, hogy világosságra és tudásra tegyen szert, keressen kedvező külső feltételeket. Aki viszont a Szeretetre vágyik, hogy melegségre, gyöngédségre tegyen szert, annak hatalmas viharoknak és szenvedésnek, kedvezőtlen külső feltételeknek kell kitennie magát. Aki a Szeretetet kutatja, legyen derekas, hogy kitartson. A férfi kívülről erős; a nő belülről. Amikor ezzel tisztában vagy, akkor már meg tudod magyarázni magadnak, hogy miért keresik egymást az emberek. A Szeretet szüli meg a melegséget, és a Bölcsesség hordozza a világosságot. Akiben világosság lakozik, keresi azt, akiben melegségre lel, és fordítva: akiben van melegség, keresi azt, akiben világosság lakozik. Ez így szükségszerű, mert a világosság értelmetlen melegség nélkül, s a melegség értelmetlen fény nélkül.

 

 

Két ember akkor képes egymást igazán szeretni és harmóniában élni, ha már lelki mivoltuk szerint léteznek. Ha csak a fizikai testük cselekszik, s nem nyilvánul meg a lelki énjük, akkor nem tudják úgy szeretni egymást, ahogy kellene. Egy ember hite és szeretete a lelki énjének a fejlettségi fokától függ.

 

 

Ha értelmes életet szeretnél élni, alkalmazd ezt a tudást. Amikor azt mondom, hogy minden embert szeretni kell, akkor a természet egységére gondolok. A Természetben csupán egy nő és egy férfi létezik. Számos férfit és nőt láttok, de valójában ők egyetlen nőnek és egyetlen férfinak a képviselői számtalan formában. Aki így tekint a világra, nem követhet el semmiféle bűnt. Ám amikor egy férfi ennek a fának, a Természet Egysége fájának csupán egyetlen ágát vagy levelét ragadja meg, akkor úgy érzi, rengeteg nő veszi körül. Hasonló módon lát egy nő is sok férfit maga körül. Amíg a férfiak számtalan hölgyet és a nők sok férfit látnak a világban, a bűnök létezni fognak. A tévedés abban rejlik, hogy a tükörbe nézve azt hiszed, másvalakit látsz. Pedig nem, önmagadat látod. A sok férfi és sok nő csupán visszatükröződései a Természetben létező egyetlen valódi férfinak és nőnek.

 

 

Az Élő Természet oly bölcs, hogy eddig még soha senki nem volt képes rászedni, s ez a jövőben sem lesz lehetséges. Ezért nevezzük az Élő Természetet a legjobb Anyának. Hogyha hallgatsz rá, nagyszerű tanításban részesít, ám ha nem engedelmeskedsz törvényeinek, megtapasztalhatod miként neveli a gyermekeit.

 

 

Az otthon az a hely, ahonnan minden jó származik és sarjad. Ez az emberiség első temploma, ahol az anyák és apák az első papok az emberi lélek oltáránál. Ennek a templomnak, az otthonnak a köveivel alapozza meg a Természet valamennyi érző lény teljes felemelkedését. Az otthonok lakói kibontakoztathatják tehetségüket, adottságaikat, a képességeiket és nemes tulajdonságaikat. Ez a legközvetlenebb és legtermészetesebb módja annak, hogy a lélek elérje a Szent Szellemtől kapott magasztos hivatását. Az emberiség évezredek óta hiszi, hogy valamennyi erény ebből a templomból – az otthonból – származik.

 

 

Miként kellene élni ahhoz, hogy ezt az egységes szemléletet elérjük? Nagyon egyszerű! Akivel csak találkozol, mindenkire tekints úgy, mint a fivéredre vagy a nővéredre, s tegyenek bármit, vedd úgy, hogy az jó. Ha egy asszony azt gondolja, hogy a párja birtokolhatja őt, rossz úton jár, de az a férfi is, aki ugyanezt gondolja asszonyáról. A nő köszönje meg, hogy párja a fény hordozója, a férfi pedig köszönje meg, hogy asszonya a melegség hordozója.

Ezzel szemben mit tesz a modern férfi és nő? Miután egy művelt férfitől megkapta a fényt a nő, lassan észreveszi hibáit, és könnyen kritizálni kezdi őt. Amikor aztán a férfi felismeri ezt a helyzetet, fokozatosan visszavonja a világosságot, és a nő sötétben marad. Akkor aztán keresni kezdi a párját, és sír utána. Keresi, mert sötétségben van. Amikor a világosságot élvezte, a férfi hiányosságait észlelte és bírálta. Ilyen a rosszul értelmezett élet. 

Ha együtt éltek és szereted a párodat, élvezd a világosságát, és ne tégy megjegyzéseket például arra, hogyan öltözik, merre irányítja a tekintetét, mit beszél – az ilyesmi szóra sem érdemes. Hagyd, hogy a tudása és a megértése szerint szabadon megnyilvánuljon!

 

 

Az embernek két nagy törvényt kell alkalmaznia az életében. Az első törvény – Szeresd Istenedet! – a férfit, illetve a maszkulin elvet képviseli. A második törvény – Szeresd felebarátodat! – a női vagy feminin elvet képviseli. A férfi kövesse az első törvényt, az asszony a másodikat. Egy igazán emberi lény viszont mindkét törvényre figyelemmel van. Aki férfialakot öltött, az első Törvényt alkalmazza, aki női formát vett fel, az a másodikat. Ám aki tudatos az ember eredeti helyzetéről és nem házasodik meg, vagy nem keres kapcsolatot, az mindkét Törvényt egyazon időben lesz képes alkalmazni. 

Vajon hol alkalmazzák ezeket a Törvényeket napjainkban? Miért van az, hogy a férfi, akinek az első Törvénnyel van dolga, és aki azt gondolja magáról, hogy erős, és hogy képes rendbe tenni a világ dolgait, még mindig nem járt sikerrel? Eddig a férfi arra használta a hatalmát, hogy leigázza a nőt, és meggyőzze arról, hogy gyámoltalan és hogy tőle függ. Kérdem én: sikerült-e a férfiaknak meggyőzni a nőket? 

Az ember fejlődéstörténetét vizsgálva mindenütt megfigyelhető e két Törvény mellőzése. Létezik egy fontos szabály, amit mindenkinek észben kell tartania. Ez pedig a következő: amikor egy nő szeret egy férfit, képes felemelni őt. Amikor azonban meggyűlöli a férfit, rossz véget hoz rá. (…)

A második Törvény – Szeresd felebarátodat!, amely az asszonyok felelőssége – teremt rendet a társadalomban. Mivel a nőt alávetették a férfinak, ezért olyan napjaink társadalma, amilyen. Mi legyen a mai társadalmak és nemzetek elérendő célja? A nők felemelése. Emeld fel a nőt, vissza abba a helyzetbe, ahol hajdanán volt! Helyezd az asszonyt arra a szintre, ahol egykoron volt, s meglátod, 25 év múlva megjavul a világ. A világ üdve a nők felemelésében rejlik. Ha nem emeled fel a nőt, és ha a nő nem emeli fel önmagát, nem lesz üdvösség – nincs más út.

 

 

Amikor a nő felemeléséről beszélek, arra gondolok, hogy ez a gondolat hassa át az egész életet. Nem csupán az embereket, hanem az állat- és növényvilágot, sőt az ásványok világát is. Hadd járja át meg át az ember szívét ez a nagy törvény! Ha az ember rosszul bánik a szívével, nem jut üdvösségre. A modern ember üdvössége a szív felemelésén múlik. Ha lealacsonyítod önmagad, lealacsonyítod a szívedet is. Ha felemeled önmagad, akkor felemeled a szívedet is. Ezt az alapelvet a nevelésben is alkalmazni kell. Én a természet törvényeiről beszélek. Az érző Természet azért érvényesíti törvényszerűségeit, hogy ezzel felébressze az ember magasztos tudatát. Nem elég fohászkodni a szentekhez, nekik is le kell jönniük a földre, hogy segítsenek a nők fölemelésében. Valamennyi angyal, a szentek s az emelkedett lények a nők felemelésén fáradoznak. 

Sok mai ember ellenzi ezt az eszmét, mondván, a nő csak egy kígyó, s csak az beszéljen róluk, aki már megégette az ujját. Ha azt mondod, a nő rossz, akkor hadd kérdezzem meg, ki az, akit nem anya szült? Az édesanyád, aki a méhében hordott és a karjában tartott, és aki mindig szeretettel gondolt rád – ő nem nő? Ne azt nézd, ahogyan lealacsonyították a női nemet! Legyen bármilyen ma a nő, az édesanyád is nő. A társadra is úgy tekints mint anyádra. Édesanyádat pedig lásd úgy, hogy Isten lakik benne! Az emberiségnek alapvetően meg kell változtatnia a nőkről alkotott elképzelését. Ha ez nem történik meg, nem száll üdv a világra.

A világosság értelmetlen melegség nélkül, s a melegség értelmetlen fény nélkül.

 

Az asszonyokhoz szólok: hozzatok több világosságot férjeitek szívébe! Erre csak egy nő képes. Férfi nem képes megmenteni egy másik férfit – erre csak a nő képes.

 

 

Mi az asszony feladata? Először is önmaga felemelése, majd a férfi felemelése. Egy jóságos és finom nő igazi ideál a férfi számára. Felébreszti benne a magasztos dolgok iránti érzéket, gondolkodásra ösztönzi, egyszersmind békét és nyugalmat hoz a férfi lelkébe. 

 

 

Meg kell sokszoroznod az adottságokat, képességeket, melyeket birtokolsz! Az asszonynak látnia kell férje jó tulajdonságait és ösztönöznie kell őt azok gyarapítására. Ennek eredményeként a férfi megosztja majd bizalmas érzéseit, kifejezi háláját és beszél az erőfeszítéseiről. Szeretni és dédelgetni fogja a feleségét, tiszteli és segíti őt. A férfinak így kell viselkednie. Amennyiben a házastársak a negatív vonásokat látják egymásban, ezt minduntalan felhánytorgatják. De helyesebb, ha ezeket a vonásokat igyekeznek átfordítani pozitív tulajdonságokká, és megsokszorozzák azokat. A Biblia szerint Isten országa olyan, akár a növekvő mustármag (Luk13:18-19), s ha ennek a Királyságnak az elemei az emberi lélekbe és szellembe kerülnek, megsokszorozódnak.

 

 

Fölmerül a kérdés, házasodjunk-e, vagy sem? A Láthatatlan Világban a lelkek nem élnek egyedül. Léteznek lélekpárok, ott is párban élnek együtt, hasonlóan a földi rendhez. Az emberek általában nem élnek egyedül. A Jóisten így teremtette a világot:

  • a Földön két test él együtt, egy helyen
  • az asztrális világban két szív létezik együtt
  • a szellemi síkon két elme létezik egy helyütt
  • a lelki világban két lélek él egy helyen
  • s az Isteni Világban két Lélek él együtt.

Isten társaságában lesznek ők ketten egyek. 

Nos, amikor azt kérdezed, házasodj-e, csak a fizikai testedre gondolsz. Manapság a test készteti házasodásra az embereket. Két test egyesül, s ezt hívják házasságnak.

 

 

Mielőtt házasságra lépnél, legyen benned ott a Szeretet. Ez a házasság értelme. Szeretet nélkül nem létezik igazi házasság. Ez a nagy igazság.

 

 

Ha egy ifjú hölgy szeretne férjhez menni, először a saját szívét és elméjét kell megvizsgálnia. Legyen olyan, akár egy tisztánlátó. Lépjen be jövendőbelije házába, járja végig a szobákat, menjen be a könyvtárába, vizsgálja meg a könyvek elrendezését, lássa a konyhát, a kertet, keresse fel a férfi szeretetének, jótetteinek, igazságosságának ligetét, és vegye szemügyre, miféle virágokat ültetett el. Nézzen be mindenhová, vegye számba, miként vannak elrendezve a dolgok, s ha úgy találja, hogy minden szép rendben van, akkor kimondhatja: „Készen állok rá, hogy ennek a férfinek a hites társa legyek!” Ilyen az igazi házasság.

 

 

Ifjú hölgy, legelőször azt kérdezd meg magadtól, hogyha azt teszed, amit szeretnél, s férjhez mégy, megleled-e azt, amit keresel? Ha igen a válaszod, bátran menj férjhez, de ha nem a válaszod, akkor jobb lesz, ha nem teszed. 

Ha egy asszony gyermeket szeretne a világra hozni, kérdezze meg magától, vajon képes lesz-e gyermekét és saját magát is felemelni? Ha ezt meg tudja valósítani, legyen anyává, de ha nem, jobb, ha nem szül. Ha az apák és anyák átalakítják az érzéseiket, egy új, egészséges, helyes gondolkodású nemzedék jön majd a világra. 

 

 

Az igaz szereteten keresztül az emberek egymást segítik a tanulásban. Az igaz szeretet megkívánja a lelkek kölcsönös egymásra figyelését. Szeretni valakit azt jelenti, hogy társaságában megtapasztaljuk, mit jelent adni és mit jelent elfogadni. Hogyha két egymást szerető ember között megfelelő a kölcsönös kapcsolat, akkor tele vannak örömmel, úgy érzik, életük beteljesedett, készek áldozatot hozni egymásért és a többi ember megsegítéséért. Ha találsz valakit, akit szeretsz és aki szeret téged, rátaláltál a Tanítódra. Ő is tanít majd téged, és te is tanítod őt. (…)

 

 

Ha egy fiatal hölgy készen áll rá, hogy élete hátravevő részében szolgálja ifjú választottját, ha készen áll arra, hogy a párja vágyait szeretettel és helyes tudatossággal kielégítse – akkor menjen hozzá! Ám ha azt gondolja, házassága révén biztonságra és függetlenségre tesz szert, vagy hogy ő lesz a ház úrnője, akkor boldogtalan lesz.

A Szeretet csak egy Törvényt ismer: aki szeret, annak szolgálnia kell.

A Szeretet egy dolog, a házasság valami egészen más. A házasság megnyirbálja, bonyolulttá teszi és korlátozza az emberi lélek szabadságát.

Néha az emberek azért házasodnak össze, hogy régi adósságaikat leróják. Az ilyen házasság helyénvaló, mert a sors rendelése szerint e lelkek így szabadulhatnak. Máskor az emberek az anyagi haszon s becsvágy motiválta heves érzelmeik miatt kötnek házasságot. Ilyenkor mind a szülők, mind a gyerekek kénytelenek lesznek elszenvedni a következményeket.

Szeress anélkül, hogy belegabalyodnál, s egy nap hálás leszel!

 

 

A Szeretet szempontjából elfogadhatatlan, hogy valaki szeretet nélkül házasodjék. Elfogadhatatlan, hogy egy anyának és egy apának szeretet nélkül szülessenek gyermekeik. Kövesd a Szeretet Törvényét, és ne félj semmitől! Isten a szeretet. Ha tehát házasodni készülsz, kérd fel Istent, legyen ott kettőtök között! Mert ha nincs ott Isten, akkor a házasság és a gyerekvállalás csupán csak üzlet. Ha hagyod, hogy a kufár szellem uralja a két ember közötti legszentebb kapcsolatokat, hiába várod a boldogságot vagy a valós eredményeket. Sose feledd, ami megfosztja az embereket a boldogságtól és romba dönti magasztos gondolataikat, érzelmeiket és tetteiket, az a Szeretet hiánya!

 

 

Mikor belépsz valaki szívébe, vesd le a cipődet, emeld fel a tekintetedet és imádkozz Istenhez, hogy áldjon meg téged! Ha a Jóistenhez folyamodsz, ő elküldi segítőit, hogy dolgozzanak rajtad és azon, akinek a szívébe beléptél. A férfi vegye le az igát a nejéről, s mondja: „Feleségem, mostantól fogva szabadon élhetsz otthonomban a következő feltételek mellett: munkálkodj Isten Szeretetéért; választásod szerint szabadon vedd magadra és tedd le az igádat; fáradozz felebarátod javáért és a saját lelki üdvödért! Ha így tevékenykedsz, szívesen látlak az otthonomban. Ennek szellemében hívlak téged.” 

Aki házasodni akar, ezeket az új elveket alkalmazza!

 

 

Van egy erő, mely nagyobb, mint a férfi ereje, s ez az erő a tisztaságból fakad. Nem számít, mennyire romlott egy férfi, engedni fog a nő tisztaságának.

A szeretet és akaraterő együtt érik el céljukat. Ha egy asszonyban megvannak ezek az erények, egy pillanat alatt képes megváltoztatni a férfi hangulatát. Nem számít mennyire zaklatott, ha a férje hazaér, rosszkedve szertefoszlik.

Milyen asszony az, aki nem tudja kivívni egy férfi nagyrabecsülését? Milyen asszony az, aki nem tudja megfékezni egy férfi vadságát? Én arról az asszonyról beszélek, aki elnyerte a Szeretetet és a Tisztaságot. Hatalmas erő a Szeretet – semmi sem árthat neki. Egyedül csak a Szeretet és az Akarat az oka annak, ha egy asszonyt nagyra becsülnek. Ezek fogják őt felemelni.

A jövő az asszonyoké, az édesanyáké, a nővéreké. Ők a szeretet csatornái. A Szeretet csak egy nőn keresztül képes megnyilvánulni, s nem egy férfin keresztül. Ha egy nő csak azért akar férjhez menni, hogy legyen férje, akkor nem ért semmit sem. Csak az menjen nőül valakihez, aki képes fölemelni jövendőbelijét, s férjét a felelős, gondoskodó élet, és Isten akarata felé tudja terelni. Ha az asszony nem képes megnyitni férje szívét a gyengék és elesettek iránt, akkor nem tett semmit sem. 

A Szentírás szerint nagy a mennyei angyalok öröme, ha egy asszony a szívét az Istenszeretet kutatásának szenteli. Ami engem illet, kedvemre lenne, ha több ilyen asszony élne a földön, hogy örvendezhessenek az angyalok. 

 

 

Ahol az élet fejlődése szabályos mintát követ, ott férj és feleség megbonthatatlan egységet képez. 

 

 

Az Ótestamentumban az áll, hogy Isten kigúnyolja és megveti a fennhéjázókat, az alázatosakhoz azonban jóindulattal van (Péld 3.34). Az Isten – megértésem szerint az Anyára, az Élő Természetre vonatkozik, aki hatalmas. Hatalmas a benned megnyilvánuló Anyatermészet!

 

 

A Szentírás szerint, mikor Krisztus emberré lett, megalázta magát. (Fil 2.8.) Hogy elnyerhesse az Istenanya áldását, Krisztus kész volt elviselni minden szenvedést. Az ezoterikus tudományban az Atya Anyaként ismeretes. Isten a Szeretet, de nem abban az értelemben, ahogy az anyai szeretetet ti értitek. Eszetekbe ne jusson ezt az Isteni Anyát összehasonlítani azzal a szeretettel, amit ismertek! Fogalmunk sincs, amihez hasonlíthatnánk! Isteni Anyának hívom, de nem abban az értelemben, hogy ő adott volna életet Istennek. Az ezoterikus tudomány a világban létező összes lény esszenciáját érti Isteni Anya alatt. 

 

 

Szeretném, ha a nők Isten Szeretetével teli édesanyákká válnának, s nem feledkeznének meg a küldetésükről, hogy virágozzanak, édes illatot hordozzanak magukban, és szerte sugározzák a Szeretet nemes tulajdonságait. Az asszony lakozzék a Szeretetben, a férfi pedig vállaljon felelősséget a nőért. Asszonyként teremjetek lelki gyümölcsöket: szeretetet, örömet, kitartást, békét, könyörületet, mértékletességet és nagylelkűséget. Ebben rejlik a Jóisten igaz szolgálata. 

Létezik-e édesebb gyümölcs a Szeretetnél? Nos, az asszony a Lélek képviselője: csak akkor szeretik, amikor Szeretetet szül. Az asszony a Szeretet szimbóluma.

 

 

Vannak nők, akik azt mondják: anya akarok lenni! Ha pusztán ez az akarat elegendő, akkor a madár, a tehén, a farkas és a nőstényoroszlán is anya. De vajon mit vittek véghez ezek az anyák? Egy anyának az erények kibontakoztatásával kell törődnie, hogy ha aztán megszületik a gyermeke, az ő erényei rászálljanak majd az utódjára is. Az nem elegendő, hogy egy nő pusztán anyává váljon. Mélységesen tisztában kell lennie a helyzetével, és helyesen kell élnie vele.

 

 

Az anyaság nem egyenlő pusztán a gyerekszüléssel. Ha életet adsz, akkor olyan életre kell nevelned a gyermekedet, hogy majd felébressze magában az Istenit.

 

 

 (…) A házasság egy szent intézmény. A házasságnak három fajtája ismeretes. Az elsőt szerződéses házasságnak hívják. A második az úr-szolga típusú kapcsolat; erről azt mondhatjuk, hogy a férfi az úr és az asszony a szolga, vagy fordítva. A harmadik egy olyan házasság, ahol férfi és nő szeretetben és bölcsességben él együtt, más szóval egymásért él. A feleség soha nem illeti egyetlen keserű szóval sem a férjét, sőt soha nem vet rá egyetlen haragos pillantást sem, még akkor sem, amikor a férfi a legnagyobb hibát követi el. Az ilyen feleség mindig szeretettel fordul a házastársához. Csak az ilyen házasságból származnak azok a jó gyermekek, bölcsek és szentek, akik az egész emberiséget fogják szolgálni.

Ha egy várandós asszonyt az emberiséggel kapcsolatos magasztos eszmények inspirálnak, akkor jó tulajdonságokat ad majd tovább a gyermekének. Gyermeke szemében Isten ő, így képes rá, hogy a porból azt teremtsen, amit csak kíván. De amint a magzat elhagyja az anyaméhet, elkezdődik a gyermek gondolati és érzelmi függetlenedése. Ha a terhesség kilenc hónapja alatt az anya a Szeretet és Bölcsesség jellemvonásait csepegtette magzatába, akkor a gyermek egész élete folyamán jól viszonyul majd hozzá, képes lesz feláldozni magát az anyjáért. Amikor egy fiú azt kérdezi az anyjától, hogy miért szülte a világra, akkor bizony arra következtetek, hogy a terhesség ideje alatt vagy az anyában vagy az apában a negatív érzelmek voltak túlsúlyban. A fiak és lányok általában a szüleik gondolatait hordozzák magukban. (…)

 

 

Az asszony, aki majd fölemeli a férfit, ma színre lép. A nőt hagyományosan azzal a céllal nevelték, hogy gyöngédség és jóindulat bontakozzon ki a jellemében. Ezért kapta a Természettől azt a feladatot, hogy anyává váljon, hogy gyermekeket szüljön és neveljen. Ily módon ugyan szenvedésen megy keresztül, de megnemesedik. A jövő az asszony kezében van, ő fogja tanítani a férfit. A nő akkora zűrzavart teremtett a világban, hogy az emberek máig nem tudnak kikeveredni belőle. A férfiak harcolnak, de mindig egy nő miatt.

Az asszonyokat egyetlen alapvető gondolat kell, hogy eltöltse – ez pedig a Szeretet. Ne kösd magadat egy érdemtelen férfihez! Ne vezesd félre magadat azzal, hogy ha hozzámész, akkor majd megjavul! A házasság nem tud megjavítani egy férfit.

 

 

Sok nőt, anyát befolyásol a társadalom véleménye, és szégyenkeznek, amiért a lelki utat követik, lelki életet folytatnak. Nem tudják, hogy nem a társadalom véleménye a perdöntő ezekben a kérdésekben. Az ilyesmi egyenesen a lelkünkben dől el. Az anya előrébb való, mint a közvélekedés. Aki idősebb, mindig több tapasztalattal bír. 

 

 

Az érett nő értelmes, remek gyermeknek ad életet, a fiatal anya érző szívű gyermeket hoz a világra.

 

 

Mi, mai emberek arra keressük a választ, hogyan kell élni. Pedig valójában azt kéne kutatnunk, hogyan kell megszületni? Sokkal inkább azzal kéne foglalkoznunk, miféle anyákká és apákká kellene válnunk.

 

 

Ha a társadalom állapotán szeretnénk javítani, először az anyákat és apákat kell bevonnunk, aztán a papokat és a tanárokat, végül a bírákat. Ha a papok és a tanárok lesznek az elsők, annak nem lesz eredménye. Az édesanyáknak és édesapáknak kell megadniuk az élet alaphangulatát. 

Van, aki azt mondja, hogy az egyház fogja megmenteni az embereket. Én azt mondom: az üdvösség az anyáktól és apáktól származik. Az az édesapa, aki a kezdetektől a legjobbat adja a gyermekeinek, olyan, mint egy pap, egy pátriárka, egy püspök és egy király. Az az édesanya, aki kisgyerekkoruktól fogva magasztos és felvilágosult gondolatokat és eszményeket csepegtet gyermekei lelkébe olyan, mint egy királynő. Anyának és apának lenni – ezeket a szent tisztségeket Isten jelölte ki az emberek számára. 

Ma az emberek leértékelik az apák és anyák rangját, mondván: „Jöjjön a tanár és oktassa a gyermekeinket!” A tanárok csak oly mértékben tudnak tanítani, amennyire a saját édesapjuk és édesanyjuk elültette a lelkükbe a magasztos és felvilágosult eszményeket. 

Termékeny talajba bármit el lehet ültetni, amit csak kíván az ember, s bizton számíthat az eredményre. Homokos talajba semmit sem. 

 

 

Itt az idő, hogy az egoizmus végre eltakarodjék, s visszamenjen oda, ahonnan származik. Az önszeretetnek felebaráti szeretetté kell válnia. Az én a jobb kéz, a bal a felebarátom, a fej pedig Isten. A jobb kéznek a balt kell szolgálnia, és mindkettőjüknek – Istent. Amikor egy férj rájön erre, nem hitegeti a feleséget olyan ígéretekkel, amiket nem tud betartani. Helyette mondja inkább a következőket: „Olyan vagyok, mint a jobb láb, te pedig, mint a bal. Ha előrelépek, akkor te is. Én előre mozdulok, te kicsit hátramaradsz. Majd te mozdulsz előre, és én hátrafelé.” Az édesapa a család feje, és az édesanya a szíve. Nem tudunk működni sem a fej, sem a szív nélkül.

Az anya előrébb való, mint a közvélekedés. Aki idősebb, mindig több tapasztalattal bír.

 

A szülőktől származik a gyermek teste, de a gyermek lényege más forrásból való.

 

 

Igazi boldogság és jólét csak egy szeretettel teli és a Legfelsőbb Értelem által irányított életben létezhet. (…)

 

 

Egy gyermek megszületéséhez az apának és anyának tudatosan kellett dolgozniuk magukon nemzedékről nemzedékre annak érdekében, hogy felhalmozzák mindazt az anyagot, ami egy erős, a gyermek számára kedvező otthon felépítéshez szükséges. Ha nem áll rendelkezésükre ilyen anyag, akkor jobb, ha nem házasodnak össze, és nem építenek fel egy olyan otthont, ami pár év múlva összeomlik. Mondhatjátok, a Szentírásban az áll, hogy az ember házasodjon és sokasodjon. Isteni szempontból ez annyit tesz, szaporodjatok és sokasodjatok a Szeretet, a Bölcsesség és az Igazság Törvénye szerint.

 

 

A gyermek az, aki megteremti és fölemeli az anyát. A gyermek léte teremti meg a körülményeket az anya megnyilvánulásához. Ezért akarnak a nők anyává válni.

 

 

Egy anyai örömök elé néző asszony számára fontos, hogy gyermekét örömmel, gyengédséggel, szépséggel és alázattal hordozza, hogy ezeket a tulajdonságokat örökítse át a gyermekére. Csak ilyen módon lehet tökéletesebbé tenni a jövő generációt. „Vegyétek magatokra igámat, és tanuljatok tőlem, mert szelíd vagyok és alázatos szívű, s megtaláljátok lelketek nyugalmát.” (Máté 11.29) Ez olyan vers, amit érdemes alkalmazni az életben. Mindenki vésse az eszébe és a szívébe. Egy áldott állapotban lévő asszonynak állandóan ismételgetnie kell várandóssága folyamán. Túl késő, ha csak akkor jut eszébe ez a vers, miután már megszülte gyermekét. 

 

 

A várandósság ideje alatt az asszony a férfiideált lássa a férjében. Lássa meg a legkiválóbb tulajdonságokat a férjében, mert, ha a legkisebb kétely támad benne, az tükröződni fog a gyermekben. Mikor az asszony megfogan, nem szabad elégedetlennek lennie a párjával, ha esetlegesen megbántotta, mert ha ő boldogtalan, a gyermek is az lesz. 

 

 

Miután a nő gyermeket fogan, szólítsa meg magzatát: „Leányom, fiam! Az a kívánságom, hogy majdan a Szeretet Törvénye szerint élj, és azt képviseld!” Ha ezt mondja, akkor gyermekei hősökké lesznek, akik a Szeretet Törvénye szerint élnek majd. Minden anyának ezt a gondolatot kellene gyermekeibe csepegtetnie.

Mikor a fiatalok házasságra lépnek, mondják: „Fiaink és leányaink a Szeretetért éljenek, a Szeretet Istenéért, aki egyesít minden embert.” így az új nemzedék az Isteni Szeretet új eszményeit hordozza majd. Manapság nem megfelelő módon születnek meg a gyermekek, s átnevelni őket szinte lehetetlen. Valakit nevelni csak az édesanyja méhében lehet, az Isteni Szeretetben. Csak az édesanyák tudják újjáteremteni, átnevelni gyermekeiket, maguk a gyermekek nem. Önmaga átformálásában csak fél tényező az ember, s inkább egy kormányrúdját vesztett hajóhoz hasonlatos, amely ide-oda sodródik az óceán hullámain.

 

 

A Kozmikus Szeretet képviseli a Nagy Törvényt, mely egyesíti és a tudatunkba oltja az összes aktív erőt, úgyhogy minden élőlény, amit maga a Szeretet teremt, el van látva a megnyilvánulásához elengedhetetlen, neki megfelelő táplálékkal. A Szeretet biztosítja a megfelelő gondolatokat az elmének, a helyénvaló kívánságokat a szívnek, és az illő cselekedeteket az akaratnak. A Kozmikus Szeretetre azonban csak az édesanyák képesek tanítani másokat. Amikor egy anya megformálja gyermeke testét, önfeláldozásán keresztül ellátja őt Kozmikus Szeretettel.

 

 

 (…) A várandósság ideje alatt az édesanya képes magzatát olyan személlyé alakítani, amilyenné csak szeretné. A társadalom az ő teremtő erejétől függ, jó és rossz értelemben egyaránt. Ha a nő ugyan megfogan, de nem tölti be a magzatát Kozmikus Szeretettel, akkor nem lesz képes kívánsága szerint formálni gyermekét.

(…) Ha a gyermek tehetséges, nemes jellemű, az annak köszönhető, hogy az anyja megértette a Kozmikus Törvényt s időben lehetőséget adott gyermekeinek a törvény használatához. A jellem és az erő az apától, az intellektus az anyától öröklődik. A becsületesség az apától, a tisztességesség az anyától származik. Csak az apa képes a fiát vagy lányát becsületre nevelni, s csak az anya képes fiának és lányának a tisztességet átadni. Néha egy gyermek lehet erős és intelligens, de nem tisztességes és jó. Ilyen esetben azt mondom, hogy az egyik szülő vétkezett. Ha egy gyermeknek megvan mind a négy tulajdonsága, ez azt jelzi, hogy szülei a Kozmikus Szeretet szerint munkálkodtak és átadták utódaiknak ezeket a tulajdonságaikat.

 

 

Amikor egy asszony áldott állapotban van, a lehető legkedvezőbb életfeltételek közt kell élnie, alkatának megfelelően, jól, harmonikusan kell táplálkoznia. Nem ajánlatos napkelte előtt és napnyugta után ennie. A mély légzés, a tiszta gondolatok és érzések viszont ajánlatosak. Mivel ilyenkor nagyon érzékeny és fogékony, s ennek következtében megélénkül a képzelőereje, férje és rokonai igyekezzenek szép környezetet, kellemes, magasztos elfoglaltságokat és élvezeteket biztosítani a számára. Reggeli sétája során figyelje meg a szépséges napfelkeltét, majd illattal teli, virágzó kertekben és gyümölcsösökben folytassa útját.

Az Élet értelmét ott lehet meglelni, ahol kibontakozás, gyarapodás tapasztalható. Az anyai örömök elé néző asszony számára mind a fizikai, mind a lelki tisztaság szükséges feltétel. S ugyan hol találhatnánk több tisztaságot, mint éppen a természetben? Ezért a jövendőbeli anya keressen fel tiszta forrásokat, folyókat, hogy azok az élete tükreként szolgáljanak. Élvezni a nyugalmas, kellemes éjszakákat, gyönyörködni a ragyogó csillagokkal teli égben – ez is csodálatos elfoglaltság a várandós asszony számára.

Azt javaslom, hogy az anya már a méhében kezdje nevelni magzatát, ne csak a megszületése után. Az áldott állapot kilenc hónapja optimális körülményeket jelent a gyermek számára a tanuláshoz. Világra jövetele után külön feltételekre van szüksége a kapott információ feldolgozásához. Ezért nem szabad megfeledkeznünk a várandós anya mentális életéről. A legjobb, a legnemesebb irodalom szolgáljon szellemi táplálékául! Hadd lelkesítse a szentek és nagy emberek életének története! A szépséges és magasztos versek, a gyönyörű zene és dalok legyenek részei az életének!

Aki egy ember megteremtésének nagyszerű tettét hajtja végre, annak éppúgy nyugalomra és csendre van szüksége, akárcsak a Természetnek. 

Ha finom gyümölcsöket szeretnél szedni a fáról, teremts kedvező feltételeket, s a többit hagyd a természetre! Ugyanez igaz egy emberi lény teremtése esetében is.

Csak a különleges körülmények között foganó és fejlődő lényből lesz jó és figyelmes ember. Az ehhez szükséges három nélkülözhetetlen tényező a célok, a feltételek és a megvalósítás – s mindhárom megtalálható az Érző Természetben. A Természet: egészség, szépség és tisztaság. Kizár minden betegséget, negativitást és tisztátalanságot. (…)

 

 

A gyerek nevelése az édesanyja kezében van. Rendkívül fontos az, amit az anya a várandósság alatt ad gyermekének. Miután a gyermek megszületett, sokkal nehezebb a nevelés. Ezért mondom, hogy az anyák hozzák majd rendbe a világot. A várandósság időszakában az anya a bölcsesség és értelem felé terelgetheti magzatát, képes hatni az érzelmeire, erősítheti gyermeke akaratát is. A megszületést követően is folytatódik anya és gyermeke kapcsolata, de más módon. (…)

Ha a szülőket bűnös gondolatok foglalkoztatják, lehet, hogy gyermekük, akinek életet adtak szintén erre vetemedik. Az ember legyen tiszta, vagyis őrizze gondolatai és érzelmei tisztaságát. Ha a jövendőbeli szülőknek negatív gondolatai támadnak, azok képesek megtestesülni az utódaikban.

Mikor te, mint anya megsimogatod a gyermeked fejét, mondd ezt: „Költözzenek beléd az Isteni Gondolatok! Hozd el a Fényt az emberiségnek! Segíts gyengébb testvéreidnek! Töltsenek el e nemes gondolatok!” 

Aki jól bánik a növényekkel s az állatokkal, kedves lesz az emberekhez is. Ez az Új Kultúra erkölcse. Az anyának meg kell tanítania gyermekét arra, hogy az Isteni Élet áthatja az egész Természetet – a virágokat, a fákat, az apró bogarakat és a madarakat, mindent, mindent. Amíg a gyermek elhiszi, hogy tanára igazat mond, addig a tanárnak lesz tekintélye, de amint észreveszi, hogy nem mond igazat, a tanító elveszti hatalmát a gyermek felett. Ugyanez igaz a szülőkre is. Sose beszélj negatív módon! Ahelyett, hogy „Ne csináld ezt! Ne árts!” mondd azt, hogy: „Tedd a jót!” A „Ne hazudj!” helyett: „Mondj igazat!” Minél kevesebbet beszélsz negatív módon, annál jobb. Mindig pozitív módon kell beszélnünk.

 

 

Ha a szülők nem oltják gyermekük lelkébe Isten szent képét, akkor nem teljesítik a sorsfeladatukat. A gyermek pedig úgy őrizze szüleinek szent képét a lelkében, mint akik a Jóistent képviselik. 

Az új emberek gyermekei tisztaságuk és magasztos eszményeik alapján fognak kitűnni. Amikor egy ilyen gyermek megszületik, áldást hoz az otthonára és környezetére is. Amely lélek a Szeretet Világából száll alá, áldást hoz az egész emberiségre.

Minél több dalt kap egy gyümölcs, annál édesebbé válik. Ugyanez a törvény vonatkozik az emberre is. Akit zenével, dallal táplálnak, annak magasztos a gondolkodása, nyitott a szíve és örömét leli mindenben. Bármivel találkozzék is élete folyamán, mindig mindennek a jó oldalát látja.

 

 

Az anya a gyermekeivel van elfoglalva, de nem ez az egyetlen sorsfeladata. Magasabb szolgálatot kell végeznie: saját lelkén kell munkálkodnia. Ez a magasabb szolgálata és rendeltetése. Olyan tulajdonságokat kell elültetnie lelkébe, melyek lehetővé teszik számára, hogy megbirkózzon az élet valamennyi megpróbáltatásával. Nem pusztán az a kérdés, hogy az emberek szaporodnak-e, inkább az, hogy ne pusztán az élvezeteket hajhászó lányok és fiak szülessenek, hanem olyan emberek, akik készek beteljesíteni Isten akaratát, és készek ezen odaadóan munkálkodni.

 

 

A sikeres gyermekneveléshez az anyának makulátlanul tisztává kell válnia. Megtisztulás nélkül lehetetlen a fejlődés. Amíg az ember bármiféle rosszindulatot, gyengeséget vagy ostoba elképzelést és hiedelmet táplál magában, s azt gondolja, képes lesz azokat valóra váltani az Új Tanítás erejével, egészen bizonyosan megmarad annak, aki addig volt. „A Természet soha nem önt újbort a régi tömlőkbe.” Az Új csak akkor tudja áthatni az embert, ha már megtisztította elméjét a tévképzetektől, szívét pedig a vétkektől. Minden pillanatban a tisztaságra kell törekedni.

 

 

Minél magasabb szintű a szülők tudatossága, annál tehetségesebb gyermekeknek adnak életet. Egy olyan családba, melyben az anya és apa a szó legteljesebb értelmében erényes, a lehető legjobb, legintelligensebb, legtehetségesebb utódok születnek majd. Van egy példánk: Krisztus. Ő a legtisztább Szűztől született.

 

 

Most az anyákhoz fordulok a kérdéssel: Mit csinálsz, ha gyermeked születik? Megfigyeltem, hogyan leli örömét egy anya a gyermekében. Megfürdeti a kisbabát, cirógatja és paskolgatja a csecsemő orcáit, csókolgatja és elaltatja. Saját altatódalát énekli a babának, azt kívánva, hogy a fia váljon tehetős emberré, gazdag kereskedővé, erős férfivá. De sajnos kívánságai közül kimarad a legfontosabb dolog. 

Aztán a gyerek felnő, sikeres kereskedővé válik, de elkezd csalni, hogy még gazdagabb legyen. Vagy a tudomány embere lesz belőle, de elkezd mérgeket gyártani az emberek elpusztítására. Erőssé válik, s elnyomja a nála gyengébbeket. Az anya csak a saját altatódalát ismeri, s aztán csodálkozik, hogy a gyermeke miért lett ilyen. „Ez az, amit reméltem?” – teszi föl magának a kérdést. Azzá lett, amit énekelt neki. 

A csecsemőnek még énekel az anyja, később elfenekeli. Ne üss a gyermeked hátsójára, inkább a fejét érintsd meg és mondd azt: „Magasztos isteni gondolatok töltsenek el téged, hogy a Fény hordozója lehess az emberiség számára, és segíthess gyengébb testvéreidnek! Nemes gondolatok, isteni érzések járjanak át, gyermekem.” (…)

 

 

A gyermekek nevelése és oktatása során fontos az anya és a gyermekei közötti harmónia megléte. Mikor harmónia uralkodik a családban, az édesanya a magasabb síkok Érző Lényeivel kerül kapcsolatba, akik segítik gyermekei felnevelésében. Harmónia híján az anya az alacsonyabb síkok lényeivel kerül kapcsolatba, akik megnehezítik a dolgát.

 

 

A Jóisten tanításai kétféle úton-módon nyilvánulhatnak meg. Egyrészt az iskolai oktatáson át, másrészt az édesanyákon keresztül. Az új körülményekre mind az oktatásnak, mind az édesanyáknak tekintettel kell lenniük, ahogyan a kertész és a gazda is tekintettel van a magvetés körülményeire. 

Az anya valamennyi negatív tulajdonsága átöröklődik gyermekére, de statisztikailag bizonyított tény, hogy az édesanya összes pozitív tulajdonsága a gyermekében is pozitív tulajdonsággá válik. Az apa jó tulajdonságai is átöröklődnek. Ezért pozitívan kell élnünk. 

Az édesanya legyen vallásos hajlamú, hogy ezt a gyermekétől is megkövetelhesse. Mit értsünk ezen? Jelentse azt, hogy az anya a lelkéből áradó határtalan szeretetnek köszönhetően nemcsak a saját gyermekét, hanem az egész világot hajlandó átölelni, s kész magát másokért feláldozni. Ez a vallásos beállítódás (…).

 

 

Minden áldott reggel, amikor álmodból felébredsz, vésd eszedbe a Jóisten két Törvényét: Isten Szeretetét, és felebarátod szeretetét. E két Törvény alkalmazása a megoldás az életünkben felmerülő sok-sok nehéz problémára. Azok, akik alkalmazták e két Törvényt, csodákra voltak képesek.

 

 

A mai nő poláris jelenség. Amikor a Jóisten megalkotta a nőt, teljesen másmilyen volt, mint ma. A mai nő itt a földön nem olyan, mint a mennybéli vagy a paradicsomi; csak árnyképe, visszatükröződése a megvilágosodott és magasztos nőnek. Így aztán a szeretet is csak ennek a földi nőnek a külső tükröződése. És mégis, a szeretet csak ott nyilvánul meg, ahol ott a női minőség, a feminin jelleg. Ha valakiből hiányzik a női minőség, a Szeretet is hiányozni fog belőle. Ha tudnák a férfiak, mi is a nő, s a megfelelő pozícióba helyeznék őt, akkor a világ nyomban megváltozna.

 

 

Manapság a nőre olyan gyámoltalan lényként tekintenek, akinek férfira van szüksége, hogy gondoskodjon róla. Én azt mondom, ez nem egy nő, hanem egy kórházba került fogyatékos lény. Szerintem a nő az, aki megmenti a világot; a nő az Élet kulcsának őrzője, akin keresztül az Életet hordozó Szeretet nagyszerű és hatalmas ereje megnyilvánul. Ezért a világ megváltása a nőkön, nem pedig a férfiakon keresztül megy majd végbe.

 

 

Azt szeretném, hogyha mindannyian „nővé” válnátok! Más szavakkal kifejezve: szeretném, ha valamennyi ember lelke megtelne Szeretettel; szeretném, ha mindannyian megvilágosodnátok, égő gyertyákká válnátok, elégedettek és vidámak lennétek, bármely szolgálatra készen. Minden embernek olyanná kellene válnia, mint egy édesanya. Ebben az értelemben szeretném, ha mindannyian „anyákká” válnátok. 

Manapság az emberek édesanya alatt azt a nőt értik, aki szül. Pedig az anya sokkal több ennél. Anya az, akinek a gyermekei nem halnak meg. Ha egy asszony gyermekei „meghalnak”, akkor nem igazi anya. Anya csak a tiszta nő, a szűz lehet, aki a szülés után is szűz marad. Az édesanya az a szűz, akinek a gyermekei nem halnak meg. Ezért mindenkinek szűzzé, makulátlanul tisztává kell válnia, ha azt akarják, hogy ami belőlük születik, az ne haljon meg. Ez a valódi jelentése ennek az életfilozófiának. Ha megértitek ezt a filozófiát, az életetek gyümölcsözővé válik. (…)

Munkálkodjatok a nők felemeléséért, és ebből kiindulva az egész emberiség jövőjéért!

 

 

Most minden asszonyhoz szólok: tereljétek férjeteket a Jóisten felé! A világ megváltása a ti kezetekben van. Ti vagytok a Szeretet szimbóluma, nektek kell helyes irányba terelni a férjetek zűrzavaros gondolkodását. Hogy fog ez végbemenni? Úgy, ha az Isteni szeretetet a szívetekbe fogadjátok. Szeressétek a férjeteket! Szeressétek a társatokat, de anélkül, hogy a rabszolgájává válnátok. Szeretnetek kell az Egyetlent, más szavakkal, szeretnetek kell a férjetekben lakozó Jóistent!

 

 

A nőknek komolyan munkálkodniuk kell, hogy igazi mélységeket érjenek el. Intenzíven kell magukon dolgozniuk, képezni magukat, hogy jó gyermekeknek adhassanak életet, jó polgárokat neveljenek. Ameddig a nők nem töltik be megfelelően a szerepüket, mindig őket fogják okolni a világ balsorsáért. A világnak kedves, bölcs és idealista nőkre van szüksége.

 

 

A szeretet és az öröm a Szellem gyümölcseiből fakad, s ezeket a gyümölcsöket a nőknek kell a világra hozniuk. De kérdem én, valamennyi nő ilyen gyümölcsöket hoz a világra? „Mi szülünk” – mondják a nők. Igen, de mit szültök? Mostantól szüljetek szeretetet, örömet, türelmet, könyörületet a világra, ez a Jóisten valódi szolgálata.

Melyik gyümölcsöt szeretitek a legjobban? Mindenki azt mondja, az édeset! De vajon létezik-e édesebb gyümölcs a Szeretetnél? Ezért aztán, nők, ti a Szellem képviselői, szüljetek Szeretetet, hogy szeressenek benneteket! A Nő a Szeretet. Az ilyen asszony gyermekét mindenki szereti, anyja pedig örvendezik, amikor megcsókolja fiát. Az ilyen anyáról mondják: „Áldott a nő, aki ilyen gyermeknek, a megtestesült Szeretetnek adott életet!” Véssétek az eszetekbe és szívetekbe ezt az igazságot! Ez tanúskodik arról, hogy legbelül valami maradandót birtokoltok.

Amikor azt mondom, valamit a világra kell hoznunk, arra gondolok, nővé kell válnunk. Életet adni és ételt adni – így tölthetjük be a nő szerepét, hiszen a nő a lélek, az öröm, a szeretet, a türelem és a béke jelképe.

 

 

Fiatalok, tiétek a jövő! Férfiak és nők, éljetek a Szeretet Törvénye szerint! Ne azok példáját kövessétek, akik gaztetteket elkövetve öregedtek meg! Ne tartsatok szeretőket, egyetlen kedves elég! Egy leány, de az legyen bámulatos, egy ifjú, de az legyen kiváló férfi! Egy elegendő, nem kell két nő vagy két férfi. 

Őrizzétek meg a belső szabadságotokat, ne kényszerítsétek magatokat rabszolgaságba! Gondolkodjatok így, és alkalmazzátok ezt a Törvényt mindenhol, a társadalmi, politikai, és vallásos életben. Kövessétek az Isteni Tanítást!

 

 

Egy gyermek felnevelését, annak teljes komplexitásában kell megvizsgálni. A természet működését eltorzítottuk, és most további tudatlansággal igyekszünk korrigálni a hibákat. Nem lesz ez így jó. Csak Isten képes tanítani és átformálni bennünket. Krisztus tudta ezt, ezért mondta: „Bizony, bizony mondom néked: ha valaki újonnan nem születik, nem láthatja meg az Isten országát.” (Ján 3.3) Vagyis képtelenség az önképzés, az ember nem tudja önmagát tanítani. A nevelés azt jelenti, újjá kell születnünk a Szentlélek által. Csak akkor leszünk képesek másokat is tanítani.

 

 

A Szentírás szavai, az „újonnan születésről” azt is jelentik, hogy a férfinak olyanná kell válnia, ahogy a Jóisten eredetileg megteremtette őt. Úgy kell tekintenie a nőre mint az új Évára, a szűzre, más szóval az Élet magasztos, gyönyörű, hatalmas forrására, avagy a mindent megteremtő Elsődleges Okra. Mindaddig, amíg a férfi nem érti meg a nőt – a saját szívét –, sem önmagát, sem pedig saját elméjét nem értheti meg. Ha pedig ez nem történik meg, akkor a Teremtéssel kerül konfliktusba. Miért? Mert a nő a Jóisten utolsó teremtménye; ezért ebből az utolsó teremtésből és annak eredményeiből következtethetünk az okokra és okozatokra. 

„Újonnan születni” azt is jelenti, hogy a nőnek oda kell visszatérnie, ahová a Jóisten eredetileg helyezte őt. A férfire mint új Ádámra kell tekintenie, ahogyan Ádámot a Jóisten a kezdetekkor megteremtette. A férfinak tükörként kell szolgálnia, ahol a nő megláthatja az isteni eredet képmását. Mindaddig, amíg a nő nem érti meg a férfit – a saját eszét – nem lesz képes a saját szívét sem megérteni. 

S ha a szív nem támogatja az észt, és az ész nem követi a szív vezetését, akkor akadozni fog köztük az összeköttetés. És ha az akarat nem segít a szívnek és az észnek céljaik megvalósításában, akkor az emberek semmit sem tudnak véghez vinni, s életük értelmetlenné válik. Az ész képviseli az emberi élet célját, a szív a cél eléréséhez szükséges feltételeket, míg az akarat képviseli a tetteket, a cél megvalósítását.

Az ész, ahogy eredetileg megteremtetett, egy magas hegycsúcshoz hasonlatos, melyet hó és jég borít, de mindig megvilágítja az élet felkelő és soha le nem nyugvó áldott Napja. A napsugarak felolvasztják a csúcson lévő jeget és a havat, s számtalan vízfolyás és patak siet lefelé, hogy vízzel lássa el az életet a hegyek lábainál. 

A szív eredetileg egy tágas, a hegycsúcsról érkező vizek által bőven öntözött völgy, ahol illatos virágok nőnek és ízletes gyümölcsök teremnek. A szív – az élet völgye nem egyéb, mint a földi paradicsom. Manapság mindenki az elveszett paradicsomot keresi, következésképpen a szív az elveszett paradicsom. Néhányan a nőt, néhányan az anyát, néhányan pedig a szüzet értik a szív alatt. Ez a három megnevezés a szív fejlődésének különböző fokozatait jelöli. A legalsó a nő, a legmagasabb a szűz. A szűz a cél, az anya a feltételeket jelképezi, a nő pedig a már elért eredményeket.

Azt mondom, ha a nő nem képes megérteni a férfit, ha a lánytestvér nem érti meg a fiútestvért, és ha a szív nem érti meg az észt, nem lehet sikereket elérni. Ez fordítva is igaz: ha a férfi nem érti meg a nőt, ha a fiútestvér nem érti meg a lánytestvérét, és ha az ész nem érti meg a szívet, akkor semmilyen kapcsolat, semmilyen közelség nem lehetséges közöttük.

Ha megértik egymást, összefognak. Így sikerrel fáradozhatnak majd az emberiség felemelésén, a nő és a férfi felemelésén, a szív és az ész felemelésén. 

Az eszményi Ádám alakja csak ily módon támadhat fel az új Ádámban, s az eszményi Éva így emelkedik fel arra a helyre, ahová a Jóisten eredetileg helyezte őt, ahol aztán új Évaként feltámad majd. Akkor új korszak köszönt a férfire és a nőre, valamint gyermekeikre is, mint Isten választottjaira.

 

 

Az ész, a szív és a lélek a Magasztos Világból származó áldások, adományok és képességek csatornái. Az ész a maszkulin elvet képviseli, a szív a feminint. Az ész és a szív együttesen alkotják a teljes embert. Megfelelő fejlődése érdekében a gyermeknek a Szeretet felől a Bölcsesség irányába kell mozdulnia.

A gyermek az Igazságot képviseli, ezért mondja Krisztus: „Bizony, mondom néktek: aki nem úgy fogadja az Isten országát, mint egy kisgyermek, semmiképpen nem megy be abba.” (Luk 18:17.) Más szóval, ha nem bontakoztatod ki magadban mind a feminin, mind a maszkulin aspektust, akkor nem léphetsz be Isten országába.

Mi a férfi? Egy olyan lény, aki bejut a Szeretet országába. És mi az asszony? Egy olyan lény, aki bejut a Bölcsesség országába. Mi a gyermek? Egy olyan lény, aki az Igazság országába nyer bebocsátást. A férfi bevezeti a Nőt a Szeretet országába, a nő bevezeti a férfit a Bölcsesség országába, a gyermek pedig bevezeti a szüleit az Igazság országába. Ez az igazi kapcsolat apa, anya és gyermekük között.

Örvendjetek mindennek, ami körülvesz benneteket! Örvendjetek a fénynek és a melegnek, a levegőnek, a víznek, a kenyérnek! Örvendjetek, hogy olyan időkben élünk, amikor megismerhetjük egymást, a férfit, a nőt és a gyermeket. Ez a jövő megvalósítandó nagy feladata. 

 

Forrás

Beinsa Douno: Nő – a Szeretet és az Élet forrása, Bialo Bratsztvo Kiadó, Szófia, 2010.

 

 

75/2021
A fordításban közreműködött a Szakrális Női Kör pécsi közössége